BIBLIOFIL ÉS SAXUM BT.
A Bibliofil Kft. országszerte 30 településen
rendelkezik könyvesbolttal. A boltokban a Laurel Kft. által
értékesített IBM pénztárgépen alapuló bolti rendszere működik. A
K-SYS keretrendszerre épülő központi rendszer biztosítja a bolti
programok törzsadat hátterét. Fogadja a boltok napi jelentéseit és
egységes rendszerben kezelve a fix és bizományosi forgalmat,
támogatja a központi ügyviteli, számviteli funkciókat. A közös vezetés alatt működő Bibliofil és Saxum
Kft. rendszerei is több ponton érintkeznek. A Saxum Kft. rendszere
ugyancsak a K-SYS rendszerre épül. A rendszerek közt elekronikus
adatkapcsolat van csökkentendő a manuális munkát és a
hibalehetőséget.
BUDAPESTI FOPOLGÁRMESTERI
HIVATAL
A Citinfo rendszer speciális módon épült és
fejlődik ma is. A keretrendszet, és az abban működő első alkalmazást
(Ingatlanvagyon kataszter) a KERNEL Kft. telepítette 1993-ban. A
Hivatal Informatikai Ügyosztályán dolgozó munkatársak a
keretrendszer megismerése, az abban való "gondolkodás" elsajátítása
után sok-sok modullal bővítették a rendszert. A KERNEL Kft. megbízás
alapján ugyancsak elkészített a keretrendszerbe integrált néhány
alkalmazást. Ma a Citinfo rendszer felhasználóinak a száma 200 körül
van. Néhány kiragadott funkció az igen szerteágazó területekről,
melyek :
- Költségvetés, keretgazdálkodás
- Képviselők nyilvántartása (személyzeti és bér
funkciók)
- Közgyűlési határozatok
- Ügyosztályi iktatás
- Informatikai eszközök
nyilvántartása (telepítés, karbantartás, felújítás)
- Lakáskölcsönök (és
törlesztésük)
- Értékvédelmi támogatások (és
törlesztésük)
- Ingatlan hasznosítás
(bérletek, számlázás, pénzügy)
- Gépkocsi nyilvántartás
- Védelmi Bizottság nyilvántartásai
(veszélyforrások, kapacitások)
MAGYAR KÖNYVKLUB RT.
A korábban Bertelsmann tulajdonú cég számítógépes
feldolgozása a német cég kinti nagy gépén futott. A több százezer
könyvklub tag törzsadatait, folyószámláját, megrendeléseit
tartalmazó adatbázist sikerült átültetni a K-SYS rendszerbe. A
megrendeléseket feldolgozó, számlázó és raktárirányító rendszerben
ugyancsak megoldott a csomagok összeállítása, postázása, a
befizetések automatizált kezelése (könyvelése). A klub több bolttal
is rendelkezik, emiatt a rendszer nem csupán a csomagküldo
rendszerben működo rendelési csatornákat szolgálja ki, hanem a
hagyományos bolti kiszolgálást is. A boltokban működő programrészek
lehetové teszik, hogy az értékesítés mellett a bolt
ügyfélszolgálatként is működhessen.A tulajdonosváltást követően egy
meghívásos pályázat második jelöltjeként végül is a KERNEL Kft.
készíthette el a teljes ügyvitelt lefedő új informatikai rendszert.
A több százezer könyvklub tag törzsadatait, folyószámláját,
megrendeléseit tartalmazó adatbázist sikerült átültetni a K-SYS
rendszerbe. A megrendeléseket feldolgozó, számlázó és raktárirányító
rendszerben ugyancsak megoldott a csomagok összeállítása, postázása,
a befizetések automatizált kezelése (könyvelése). A klub több
bolttal is rendelkezik, emiatt a rendszer nem csupán a csomagküldő
rendszerben működő rendelési csatornákat szolgálja ki, hanem a
hagyományos bolti kiszolgálást is. A boltokban működő programrészek
lehetővé teszik, hogy az értékesítés mellett a bolt
ügyfélszolgálatként is működhessen.
METCOSPED NEMZETKÖZI
SZÁLLÍTMÁNYOZÓ ÉS SZOLGÁLTATÓ KFT.
K-SYS rendszeren alapuló, hálózaton működő
Spedit-Org -Szállítmányozási rendszer a felhasználói igényekhez
folyamatosan igazodva támogatja az általános szállítmányozói szakma
és a vállalati gazdálkodás teljes tevékenységét. Az adatok
rögzítése, felvitele a tevékenységnek megfelelően a szakmai
területen történik, törzsadattárakban és a kódtárakban feltöltött
állandó adatok töredékszavának billentyűzésével. A szakmai terület
által elvégzett munka során felvitt adatok automatikusan kerülnek át
a számviteli és pénzügyi folyamatok végzéséhez, ahol csak egy enter
lenyomásával (vagy egérrel történo klikkeléssel) kell dönteni a
választott folyamat végrehajtására. A szakmai terület
adatfelvitelét is megkönnyíti a rendszerhez kapcsolt kommunikációs
lehetoség a külső partnerekkel. Esetünkben modem-kapcsolatban állunk
a MÁV különböző részlegeivel és a számlavezető bankunkkal. A modemen
átvett és átadott adatok azonnal beépülnek a munkafolyamatainkba,
azaz konvertálásra kerülnek a rendszerhez. A négy szintre épülő
poziciószám (szerződés, megbízás, feladat, ügylet) segítségével
történő adatleválogatási listák naprakész vezetői információt
biztosítanak a forgalom és a gazdálkodás pillanatnyi állásáról. A
meghatározó listák napi megtekintése biztosítja, hogy munkafolyamat
nem maradhat el, a határidők mulasztásának lehetosége szinte
kizárt. A rendszerbe épített "piramis" információs program
egyidejűleg ad tájékoztatást a főkönyv, a számlák, a megbízások
adatairól tetszés szerinti leválogatási rendezettségben. A
rendszerhez számtalan, a munkavégzést és a tájékozódást segítő egyéb
program, valamint kívánságnak megfelelően Windows is illesztésre
került. A határtalan lehetőségeket kínáló rendszer teljes
megismerése és áttekíntése nem megy egyik napról a másikra, de az
adott munkafolyamathoz tartozó modulok használata rövid időn belül
elsajátítható. A hozzáférési lehetőség a jogok és státuszok
beállításával szinte korlátlan mértékben alkalmazható, biztosítva
ezzel a megfelelő információ és adatvédelem
lehetőségét. Társaságunk a rendszert 1992 óta használja, és a
folyamatos igények szerint került és kerül a jövőben változtatásra,
bővítésre. A munkatársak megszerették és ma már nélkülözhetetlen
eszköz a napi tevékenység végzésében. E rendszer tette lehetővé az
évi 10 ezres nagyságrendű bizonylatmennyiség naprakész könyvelését,
amelyet a pénzügyi tevékenységgel együtt 2 és fél munkatárs képes
elvégezni.
Nyugodt szívvel ajánlom a rendszer használatát
mindazoknak, akik szeretik a rendet, igénylik a megbízható és
naprakész információt vállalkozásuk minden mozzanatáról, akik
szeretnék kizárni az adat- és információvesztés lehetőségét.
PULTRANS VASÚTI
SZÁLLÍTMÁNYOZÁSI KFT.
Az Önök termékéről, a K-SYS keretrendszer
felhasználásával Társaságunk részére kifejlesztett PULINFO Integrált
Informatikai Rendszerről valamint eddigi üzleti kapcsolatunkról az
alábbiakban összegezzük tapasztalatainkat a termékükről készülő
ismertetőben referenciaként történő megjelentetés céljából. "A
Társaságunk informatikai rendszerének újjászervezésére kiírt
pályázatra 78 érdeklődőből végül 22-en adtak értékelhető ajánlatot.
Ezek közül került kiválasztásra a KERNEL Kft., akivel 1 év leforgása
alatt közös munkával eljutottunk a szerződéskötéstől a rendszerterv
elkészítésén át a működő rendszer átadásáig. Az azóta megszerzett
közel 2 éves üzemeltetési tapasztalat alapján most már joggal
mondhatjuk ki: jól döntöttünk. A KERNEL Kft. munkatársaiban
feladatcentrikus, problémaérzékeny, rugalmas és nem utolsó sorban
nagy szakmai tudással rendelkező együttműködő partnereket ismertünk
meg. Az általuk kifejlesztett "PULINFO" rendszer
gyökeres fordulatot hozott Társaságunk életében. A
kirendeltségeink bekapcsolódása az információs rendszerbe meggyorsította a
központ felé történő adatáramlást és a kétoldalú,
automatikus információcsere eredményeképpen a vidéki telephelyeink is a
gazdasági, műszaki folyamatok részeseivé, operatív irányítóivá
váltak. Az ügyintézői munka is átalakult, a többszörös
adatrögzítés megszűnése által felszabadult munkaidőt tevékenységünk
elemzésére, jobbá tételére tudjuk felhasználni. A rendszer teljes
integritása következtében a felső vezetői döntéshozatal teljes körű,
társaságunk minden egyes szakterületére kiterjedő tényekre
alapozódik, a tervezést automatikus tervezési funkciókkal tudjuk
biztosabbá, pontosabbá tenni. Nem lehet szó nélkül hagyni a
kérésünkre kifejlesztett "PIRAMIS" vezetői információs és elemző
eszközt, amely eddig még legnehezebb kérdéseinkre is megadta a
választ. A rendszer méretei miatt nincs lehetőség ezen a szűk
helyen arra, hogy minden egy modul fenti részletességgel
bemutassunk, de talán ennyiből is érzékelhető volt
megelégedettségünk.
Jó szívvel ajánljuk mindenkinek: mielőtt döntene új
információs rendszerét illetően, érdemes alaposan tanulmányoznia a
KERNEL Kft. ajánlatát."
|